פילאטיס

שיטת פילאטיס בup style

שיטת פילאטיס היא שיטה המאזנת ומעצבת את הגוף, יוצרת איזון בין גמישות השריר וחיזוקו המקסימאלי, משפרת לאין ערוך את הקואורדינציה של הגוף, משפרת את האיזון והיציבה של הגוף, ממריצה את הדם ומשחררת את המפרקים. שיטת הפילאטיס היא שיטה שלמעשה "מלמדת" את הגוף כיצד עליו לתפקד באמצעות אימון גופני אשר מעצב את השרירים ונותן להם הגדרה (Hard Definition). באמצעות אימון זה הבטן, האגן והגב התחתון מעוצבים למרכז מאוחד שתומך בגוף יציב ויפה.

שיטת הפילאטיס – הנפש והגוף

שיטות אימון גופני הרווחות בתרבויות המערביות מחזקות את שרירי הגוף אך לא מתמקדות ב"חינוכו לשליטה נכונה בשרירים. שיטות אלה, הכוללות תרגילי חיטוב ועיצוב, פעילות אירובית, מכוני כושר גורמות לא פעם לחוסר איזון ולפגיעות גופניות ממשיות כאשר נוצר מצב שבו השרירים החזקים מתחזקים עוד יותר והחלשים ממשיכים בתהליך ההחלשות ואף מתנוונים).

מטרתם של שיעורי הפילאטיס בup style

מטרת שיטת הפילאטיס של חברת up style היא באימון הגוף בצורה כזו שיוכל למלא את מטלותיו היום – יומיות במינימום של מאמץ, ללא פגיעות פיזיות ובמינימום שחיקה מיותרת. שיטת הפילאטיס שואפת להשיג מטרה זו באמצעות סדרת תרגילים אשר מפעילים את השרירים המייצבים החשובים בגוף ומתרגלים אותו להפעיל את השרירים הנכונים לכל סוג של תנועה. הפילאטיס מנסה לאפשר טווחי תנועה גדולים יותר ככל האפשר במפרקים ולאורך כל אורכו של עמוד השדרה. על ידי כך הפילאטיס מונה לחץ הנוצר כתוצאה מתנועה בלתי נכונה על גבי חוליות ומפרקים.

שליטה והרמוניה

שיטת הפילאטיס, המכונה "Contrology" בידי מייסדה ג'וזף פילאטיס, נועדה להשיב את השליטה בגופו של המתאמן לתרום לחיזוק ההרמוניה בין גופו לנפשו. הכינוי "Contrology" מרמז על הכוונה שבאמצעות השליטה תינתן למתאמן הדרך והשיטה להבין ולשלוט על הגוף דרך המחשבה. אימון הפילאטיס נועד לשפר יציבה לקויה, לשמר את חיוניות וחיות הגוף אשר דועכים במהלך תהליך ההתבגרות והחיים באורח החיים המודרני. החיים בעידן החדש הם חיים המרובים בחוסר תנועה המוביל לשרירים חלשים, כתפיים שפופות, גב מכופף, גוף עייף, תחושת חוסר חיוניות ומצב רוח ירוד.

מהו אופן תרגול הפילאטיס ב up style ?

דיוק בביצוע התרגילים

בשיטת הפילאטיס לפי חברת up style קיימת רשימה קבועה של תרגילים אשר אותם יש לבצע בדייקנות ובמספר חזרות קבוע באופן מדויק. לסדר של התרגילים ישנו חשיבות כאשר הוא נועד להפעיל את המחשבה של המתאמן בקואורדינציה עם שריריו. המעבר מתנוחה אחת לאחרת במהלך האימון נועד לתרגל באופן אמיתי את שתי אונות המוח וכך נמנעת הזנחתם של חלק מחלקי גוף.
הפילאטיס מדגיש את העובדה כי למען רכישת טכניקה על האדם ללמוד את התרגילים ברמת דיוק גבוהה יחסית, וזאת כדי להשיג את המטרה של האימון- התנהלות בריאה של הגוף ויכולת תפקוד מלאה.

ב up style משלבים במהלך שיעורי הפילאטיס טכניקות אימון נוספות.

שיטת הפילאטיס כוללת סדרת תרגילים שבמהלך רובם מניעים את עמוד השדרה או מתמקדים בייצובו כשר מניעים את הגפיים. את התרגילים מבצעים במספר חזרות קצר, על מנת לאפשר ריכוז גדול ככל האפשר במהלך ביצוע כל חזרה ולהימנע מלהתיש את השריר.
תרגילי הפילאטיס נעשים לרוב כאשר הגב מצוי בהקשתה טבעית. כל תרגיל פילאטיס ידרוש מהמתאמן לשמור על ייצוב של חלקים מסוימים בגופו תוך כדי ביצוע תנועה מאוזנת של חלקים אחרים. דרישה זו אמורה לאתגר את השרירים המייצבים של המתאמן באותו אזור. כאשר מתבצעת תנועה הרמונית בכל טווח הפעולה שרירים רבים יותר אמורים לפעול ולא רק אלה המורגלים להיות פעילים

תרגילים אופייניים בשיעורי הפילאטיס של up style:

"ברידג'ינג":

 : תחילת התרגיל הוא במצב של שכיבה על הגב ברגליים כפופות, הרמתו של האגן תוך כדי נשיפה וייצובו של הגוף על כפות הרגליים והשכמות. תרגיל זה הוא בעל רמות קושי אפשריות נוספות, וזאת בניתוק רגל אחת בכל פעם וביישור שלה ובנוסף הפעלת הידיים עם גומייה או משקולות.

"רול אפ-רול דאון":

 תחילת התרגיל הוא בשכיבה על הגב, הושטתם של הידיים לפנים ועלייה בעקבותיהן באמצעות שרירי הבטן למצב ישיבה ישרה והמשך כפיפת הגוף קדימה עד למגע ברגליים.

יתרונותיה של שיטת הפילאטיס:

• מתן דגש על תנועה נכונה ויציבה של הגוף
• מתן מענה ופתרון לכאבי גב וברכיים
• על ידי מדריך מתאים ניתן להשתמש בפילאטיס ככלי התעמלות שיקומית לאחר פציעה.

חסרונות השיטה:

• פילאטיס אינו תחליף לפעילות אירובית
• פילאטיס לא תורם לניפוח השרירים
• פילאטיס איננה שיטה יעילה להורדה במשקל .
• שיטת פילאטיס היא שיטה יקרה יחסית בגלל הדגש שבה על עבודה פרטנית ובקבוצות קטנות.

ממציא השיטה:

יוזף פילאטיס, שהוא גרמני ממוצא יווני, המציא שיטה של אימון לאנשים בעלי מוגבלויות תנועה. פילאטיס עזב את גרמניה והיגר לארה"ב בשנת 1926 על מנת ללמד את שיטתו בצבא האמריקאי. בארה"ב הקים פילאטיס סטודיו ללימוד שיטתו ליד אולם הבלט של ניו-יורק (New York City Ballet). שיטתו הפכה לפופולארית ביותר בקרב רקדנים במרוצת שנות ה-60 של המאה ה-20 ולאחר מכן הפכה לפופולאריות בקרב הציבור הרחב. יוזף פיאלטיס שם דגש על נשימות ועל שליטת המוח בגוף. לשיטתו הוא קרא שיטת Contrology.

"שינוי גדול בחיים מתחיל בטלפון אחד" חינם 1-800-390-555


התקשר/י כבר עכשיו לתיאום שיעור הכרות בחינם ללא התחייבות למצטרפים חדשים.



משרד ראשי: התעש 20 בית הפעמון כפר סבא, 1800-390-555 | info@upstyle.co.il

אפסטייל - מרכז להדרכה אישית, מאמני כושר אישי, אימון כושר אישי, אימוני כושר לילדים, אימוני כושר לנוער, הדרכה אישית ע"י מאמני כושר, BMI, דופק מטרה, שריפת שומנים, חיטוב ועיצוב הגוף, בניית עצם, תזונה ועוד...


קידום אתרים אורגני - YoYoSEO